Berlingske Business

Derfor skal du blive internet-iværksætter

Mange iværksættere satser på internetbaserede forretninger. Her kan du læse fem gode grunde til, at internetverdenen kan være et godt sted at starte som iværksætter.

5. Anvend andres kanaler

For iværksættere, som ikke umiddelbart befinder sig inden for den digitale branche, hvor det er helt oplagt at satse på en internetbaseret forretningsmodel, kan de digitale kanaler stadig være et godt afsæt til øget salg.

Christian Schwarz Lausten, der er partner i innovations- og konsulentvirksomheden Seismonaut, der blandt andet rådgiver i brugen af internettet og nye medier, peger på, at iværksættere, der arbejder med meget fysiske produkter - som eksempelvis kunstnere - kan opnå høj værdi ved at benytte de allerede eksisterende online kanaler.

- Det kan være kunstnere, som er dygtige til at spotte trends, til at præsentere deres produkter og tage gode billeder af dem - og så præsentere dem gennem online bazarer som eksempelvis Trendsales. Der er mange, som tjener gode penge på at sælge deres varer den vej igennem i stedet for selv at etablere sig på internettet, siger Christian Schwarz Lausten.

Han nævner fotositet Istockphoto.com som et eksempel. Her kan alle fotografer oploade deres billeder, hvorefter brugerne af sitet kan downloade for priser, der varierer i forhold til, hvor højt opløselige billederne skal bruges i. På den måde får fotograferne adgang til et bredere marked til at afsætte deres fotos.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen