Berlingske Business

Derfor skal du blive internet-iværksætter

Mange iværksættere satser på internetbaserede forretninger. Her kan du læse fem gode grunde til, at internetverdenen kan være et godt sted at starte som iværksætter.

4. Global fra start

I samme øjeblik virksomheden er online - så er der også adgang til et globalt marked. Enhver internetbruger kan vores kan jo netop logge ind på sitet og gå i gang med at tjekke varer og services ud.

- Verden ligger åben for dig, fordi der er adgang til salgskanaler i hele verden. Det giver gode muligheder også for iværksættere, der satser på en niche, som eventuelt har et snævert publikum lokalt, men globalt har et langt større marked, siger Kent Nielsen, som har fulgt udviklingen blandt de danske iværksættere siden midten af 90erne og er stifter af analysevirksomheden eStatistik.dk.

Kent Nielsen peger dog på, at det er de færreste, som formår at udnytte den mulighed. Det kræver en høj grad af synlighed, hvis netvirksomheden skal ramme det globale marked.

Samme melding kommer fra Christian Schwarz Lausten, der er partner i innovations- og konsulentvirksomheden Seismonaut, der blandt andet rådgiver i brugen af internettet og nye medier.

- Det er klart, at man skal have gang i networkning på nettet, hvis man skal ud globalt. Det kan være gennem kommentarer i debatter og blogs, der beskæftiger sig med samme område. Og så kræver det naturligvis, at den vare eller tjeneste, man sælger, giver værdi uanset sprogområde, siger han og tilføjer, at enhver internetiværksætter bør opbygge sit site på engelsk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen