Berlingske Business

Derfor skal du blive internet-iværksætter

Mange iværksættere satser på internetbaserede forretninger. Her kan du læse fem gode grunde til, at internetverdenen kan være et godt sted at starte som iværksætter.

1. Lave startomkostninger

Når ideen er i hus, visionen og indsigten så klar, at projektet er klar til at sætte på skinner, så er vejen til lancering kort og omkostningerne forholdsvis lave, hvis man satser på at starte en online baseret virksomhed.

Der skal naturligvis etableres en hjemmeside, erhverves et domænenavn og sikres at hostingen af hele herligheden er på plads, men er ideen eksempelvis at lancere en internetbutik, et socialt netværk på nettet eller en helt tredje online-service, så kræver det eksempelvis ikke den store lagerkapacitet.

- Det er forholdsvist let at komme i gang. Der skal ikke den store startkapital på bordet. Der er ikke behov for omfattende lagerkapacitet, fordi man typisk fungerer som mellemled mellem forbruger og producent - og det kan ofte godt klares fra et lille kælderlokale, siger Christian Schwarz Lausten, der er partner i innovations- og konsulentvirksomheden Seismonaut, der blandt andet rådgiver i brugen af internettet og nye medier.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen