Berlingske Business

Dennis Nørgaard

04BBMDENNIS-N-RGAARD--KONOM.jpg
Dennis Nørgaard økonomi Talent 2016

Talknuser med mennesket i fokus

Dennis Nørgaard har mere end seks års ledererfaring, selv om dåbsattesten blot siger 1984. De første lederskridt tog han som chefcontroller siden regnskabschef hos Fujitsu. I dag er han leder af Group Controlling i A.P. Møller – Mærsk med ansvar for, at finansielle data rapporteres korrekt og rettidigt.

»Forretningen er kompleks, og vi joker lidt med, at der ikke findes den regel, som vi ikke berører. Men det, der driver mig mest, er mine passionerede og intelligente kolleger,« siger Dennis Nørgaard.

Dennis Nørgaards tidligere leder, Kenneth Eintoft, understreger, at det er den unge leders menneskelige egenskaber, der får ham til at skille sig ud fra mængden.

»Regnskabsfolk finder ofte den tekniske del af opgaven mest interessant. Dennis er også god til at give folk en god arbejdssitua­tion. Han har det sjovt på arbejde, og det smitter. Samtidig er han god til at holde snuden i sporet,« forklarer Kenneth Eintoft, der erindrer Dennis’ begyndelse i jobbet, som faldt midt i et årsregnskab:

»Det klarede han godt, men jeg synes, at han sidder i en bedre position i dag, hvor han har mere fokus på forståelsen af tallene og mere kontakt med forretningsenhederne.«

Dennis Nørgaard

31 år, Head of group controlling, A.P. Møller – Mærsk A/S

2007: Revisor, Ernst & Young

2011: Regnskabschef, Fujitsu A/S

2012: Cand.merc.aud,, CBS

2013: Head of group financial reporting, A.P. Møller - Mærsk

2014-: Head of group controlling, A.P. Møller – Mærsk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen