Berlingske Business

Daniel Ørting Jørgensen

22BBMDANIEL--RTING-J-RGEN#3.jpg

Økonomi og Finans

Banede vej for DSVs storopkøb

35-årige Daniel Ørting Jørgensen står i spidsen for værdiansættelser, transaktionsdokumenter og præsentationer til ledelsen, når logistikgiganten DSV overvejer at opkøbe nye datterselskaber.

Det gjorde virksomheden senest i 2016, hvor Daniel Ørting Jørgensen spillede en central rolle i opkøbet af amerikanske UTi Worldwide, som forøgede DSVs årlige omsætning med 50 procent og medarbejderstaben med flere end 20.000 medarbejdere.

Opkøbet er en del af DSVs vækststrategi, hvor det handler om at udvikle den opkøbte virksomhed gennem de eksisterende forretningsområder, fortæller Daniel Ørting Jørgensen.

»Ved den slags opkøb er det særligt interessant at være i dialog med de enkelte divisioner og lande og sammen lave cases på, hvordan et eventuelt opkøb vil kunne styrke den samlede forretning,« siger han.

Carsten Jørgensen, der er director for opkøbsområdet i DSV, fremhæver Daniel Ørting Jørgensen som en særligt god formidler.

»Daniels styrke er, at han er god til at sætte sig ind i, hvilken detaljegrad af information forskellige parter har brug for,« siger han og tilføjer, at Daniel Ørting Jørgensen også er anerkendt som en god familiefar:

»Også selv om det betyder, at han skal arbejde, mens alle sover.«

Daniel Ørting Jørgensen 35 år, manager, M&A and special projects, DSV

2006: Cand.merc. (mat.), CBS

2006: M&A advisory, J.P. Morgan

2008: Private equity, Headway Capital Partners

2011: Corporate M&A, Close Brothers

2013-: Manager, M&A and special projects, DSV

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen