Berlingske Business
17:08Bankaktier steg på nyt om fremtidens kapitalkrav

Daniel Ørting Jørgensen

22BBMDANIEL--RTING-J-RGEN#3.jpg

Økonomi og Finans

Banede vej for DSVs storopkøb

35-årige Daniel Ørting Jørgensen står i spidsen for værdiansættelser, transaktionsdokumenter og præsentationer til ledelsen, når logistikgiganten DSV overvejer at opkøbe nye datterselskaber.

Det gjorde virksomheden senest i 2016, hvor Daniel Ørting Jørgensen spillede en central rolle i opkøbet af amerikanske UTi Worldwide, som forøgede DSVs årlige omsætning med 50 procent og medarbejderstaben med flere end 20.000 medarbejdere.

Opkøbet er en del af DSVs vækststrategi, hvor det handler om at udvikle den opkøbte virksomhed gennem de eksisterende forretningsområder, fortæller Daniel Ørting Jørgensen.

»Ved den slags opkøb er det særligt interessant at være i dialog med de enkelte divisioner og lande og sammen lave cases på, hvordan et eventuelt opkøb vil kunne styrke den samlede forretning,« siger han.

Carsten Jørgensen, der er director for opkøbsområdet i DSV, fremhæver Daniel Ørting Jørgensen som en særligt god formidler.

»Daniels styrke er, at han er god til at sætte sig ind i, hvilken detaljegrad af information forskellige parter har brug for,« siger han og tilføjer, at Daniel Ørting Jørgensen også er anerkendt som en god familiefar:

»Også selv om det betyder, at han skal arbejde, mens alle sover.«

Daniel Ørting Jørgensen 35 år, manager, M&A and special projects, DSV

2006: Cand.merc. (mat.), CBS

2006: M&A advisory, J.P. Morgan

2008: Private equity, Headway Capital Partners

2011: Corporate M&A, Close Brothers

2013-: Manager, M&A and special projects, DSV

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen