Berlingske Business

Christian Mouroux Pedersen

22BBMCHRISTIAN-MOUROUX-PE#2.jpg

Kommunikation og public affairs

IKEAs strateg for employer branding

Han er udpræget pragmatiker og har altid eksekvering for øje, når han hjælper IKEA med globalt at tiltrække og fastholde medarbejdere via kommunikation.

Christian Mouroux Pedersen stod i spidsen for udviklingen af en ny global strategi for IKEAs employer branding aktiviteter, hvor han ledede en gruppe på små 60 medarbejdere.

»Det er ret omfangsrigt at skulle lave et koncept og en værktøjskasse på tværs af 28 markeder, som repræsenterer 160.000 mennesker. Jeg er stolt af, at det lykkedes mig at lede projektet på en måde, hvor alle følte sig hørt,« siger Christian Mouroux Pedersen.

For ham er samarbejde et nøgleord. For at optimere det, forsøger han altid at gå til sine opgaver med nysgerrighed.

»Hvis man møder folk med ydmyghed og engagement, responderer de oftest positivt, og det er helt grundlæggende for et godt samarbejde,« siger han.

Det er især Christian Mouroux Pedersens åbne og initiativrige person, som gør ham til et stærkt aktiv for IKEA, mener hans leder, Cecilia Gannedahl:

»For at kunne lede et så stort projekt er det ikke nok at have en strategisk tilgang og branding kompetence. Du har også brug for evnen til at forbinde mennesker og skabe engagement. Christian formår at gøre begge dele, hvilket skabte en succesfuld global implementering.«

Christian Mouroux Pedersen 31 år, communications specialist, IKEA Group

 

2010: Kaospilot, Kaospilotuddannelsen

2010: Strategisk konsulent, Zupa Recommended

2013: Project lead, strategy & anchoring, We Love People

2013-: HD, CBS

2014-: Communications Specialist, IKEA Group

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen