Berlingske Business

Chefen vil være din ven på Facebook

Chefen vil være din ven på Facebook - 1
Foto:

Er du interesseret i chefens ferie- og festbilleder, så er mulighederne relativt store på Facebook. En stor del af cheferne er nemlig interesserede i, at have medarbejderne som "venner" på webben.

Det fremgår af en undersøgelse, som konsulentfirmaerne Manpower og Kairo Future har lavet blandt 9.700 personer.

Det svenske managementsite, Chef.se, skriver, at 28 pct. af de chefer, der deltog i undersøgelsen finder det helt i orden at føje menige medarbejdere til deres sociale netværk på nettet.

Det er næppe overraskende, at det er de yngre chefer, der er mest interesserede. Halvdelen af de chefer, der er født i 1980erne, har ansatte som venner på Facebook. Det gælder kun 9 pct. af de chefer, der er født i 1940erne.

Undersøgelsen viser i øvrigt, at medarbejderne er knap så interesserede i at have deres chef som ven på nettet. Kun 15 pct. af de menige medarbejdere har chefen som Facebook-ven.

 
Læs også:

Sendte fyringsmail til alle ansatte

Fem typer du ikke skal ansætte

Se tøjet der skader din karriere

Butiksansatte sviner kunder til på Facebook

Vi er mere på Facebook end på Google

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen