Berlingske Business

Chef på traditionel vis

10BUSMai-Britt Poulsen phot.jpg
Mai-Britt Poulsen har brugt hele sit arbejdsliv i BCG, og nu bliver hun chef for den danske afdeling. PR-foto

Råd­givningsfirmaet BCG har hentet ny dansk chef internt. Mai-Britt Poulsen overtog tidligere på ugen stillingen.

I sidste uge kom hun tilbage fra barsel, og i tirsdags kunne hun begynde i sin nye stilling som chef for Boston Consulting Groups, BCG, Københavnerkontor.

Mai-Britt Poulsen er stormet frem i BCG, siden hun kom til virksomheden som associate, da hun afsluttede sin master i 2004. Og nu kan hun næsten ikke nå højere. I hvert fald ikke i den danske afdeling.

Vagn sørensen

Den 36-årige Mai-Britt Poulsen er ny chef for virksomhedens danske kontor, hvor hun overtager stillingen efter Ulrik Sanders, der skal stå i spidsen for BCGs globale shipping-afdeling.

Hendes opgave bliver fortsat at have fokus på sine klienter samtidig med, at hun også skal sikre den fortsatte vækst, som BCG har oplevet i Danmark de seneste fem år, hvor firmaet har tredoblet sin størrelse.

»Hvis man kigger på den rejse, vi har været igennem, så skyldes det, at vi har fået godt fat i markedet og har et fantastisk og internationalt team i Danmark, hvor vi har formået at komme ind hos nogle vigtige klienter, hvor vi har skabt værdi. Det har været nøglen,« siger Mai-Britt Poulsen.

Vi fanger hende i en bil i Amsterdam, hvor hun er på vej til møde, og det er meget sigende for hendes dagligdag. Konsulentjobbet sender hende rundt i Europa mandag til torsdag.

I ugens resterende dage er hun 100 procent dedikeret til familien og mor med stort M.

»Hos os er rollerne byttet om, og han er en meget moderne mand og tager sig af vores børn i ugedagene, og så er jeg i den grad mor fredag-søndag og prioriterer familien meget højt dér. Det er sådan, vi har fået det til at fungere,« siger Mai-Britt Poulsen, der også indrømmer, at det nogle gange har været svært.

Derfor spørger hun hvert halve år sig selv, om det stadig er det rigtige, og det hun vil. Det har det været hidtil.

»I virkeligheden føler jeg mig meget privilegeret over det her job, fordi jeg får lov til at arbejde med nogle af de allerdygtigste virksomhedsledere i både ind- og udland,« siger Mai-Britt Poulsen, der blev mor til sit andet barn i januar i år.

»Vi er den moderne familie med tre måneders barsel hver. Det kan man ikke klage over.«

08BUSAnna-Purchas.jpg

Den nye chef i Danmark har været i BCG siden 2004 og har arbejdet sig op i virksomheden ad den vej, hun selv kalder traditionel. I 2012 blev hun den første kvindelige partner i BCG København.

Hendes ambitioner og vigtigste fokuspunkter for virksomheden er at sammensætte de helt rigtige og bedste teams til at varetage klienterne samt at få forandringer til at ske og sikre, at de bliver implementeret.

For hende er danske virksomheders udfordring i fremtiden at tænke i vækst og digitale mulig­heder.

Et punkt, virksomhederne er meget interesserede i, men skal lære at forstå, fordi det er u­håndgribeligt og en ny æra, hvor man skal turde at gå forrest og tænke innovativt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen