Berlingske Business

Casper Kærgaard Arbøll

04BBMBBM-144629.jpg
Overskrift
Casper Kærgaard Arbøll, Talent 2016.
04BBMBBM-144631.jpg
Overskrift
Casper Arbøll, Talent 2016.
04BBMBBM-144632.jpg
Overskrift
Talent 2016 Casper Arbøll
04BBMBBM-144633.jpg
Overskrift
Talent 2016 Casper Arbøll

Crowdfunderen

Frygtløs« er det første ord, som investoren Nicolai Højer Nielsen vælger til at beskrive iværksætteren Casper Kærgaard Arbøll.

»Casper tør og har samtidig den nødvendige sejhed til at blive ved.«

Den 28-årige har siden studietiden beskæftiget sig med crowdfunding og hen ad vejen grundlagt adskillige virksomheder. Den seneste er Capdesk, der hjælper virksomheder med med at strukturere ejerskab og investeringer fra virksomhedens stiftelse til børsintroduktion.

»Nye finansieringsformer som blandt andet aktie crowdfunding er superinteressante måder at finansiere på, men det kræver en ny infrastruktur, hvor virksomheden kan administrere mange investorer,« forklarer Casper Kærgaard Arbøll.

Crowdfunding behøver ikke nødvendigvis involvere penge fra fjerne lande, men kræver stadig struktur, fortæller han og kommer med et eksempe:

»En af vores kunder er et finsk bryggeri, hvor mere end 2.000 af byens indbyggere er investorer via crowdfunding. Det kan bryggeriet ikke have stående i et excel-ark, og de kører nu med Capdesk.«

Crowdfunding er stadig et gryende fænomen, men vil spille en stadig større rolle på finansmarkederne i de kommende år, og Casper Kærgaard Arbøll er klar. »Vores langsigtede plan er at skabe et marked for unoterede aktier og derved muliggøre finansiering for endnu flere virksomheder,« siger han.

Casper Kærgaard Arbøll

28 år, Co-founder, Capdesk

2013: Project Manager, FundedByMe

2014: MSocSc., Innovation & Entreprenurship, CBS

2014: Co-founder & CEO, HeartReacher

2015-: Co-founder, Capdesk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen