Berlingske Business

Burger King udfordrer: Fyr 10 facebook-venner og få en burger

Burger King udfordrer: Fyr 10 facebook-venner og få en burger - 1
Foto:

Burger King er atter i centrum med ny kontroversiel reklame, der lover en gratis whopper hvis du ”fyrer” ti venner på facebook.

Kan man have 723 venner?

På facebook finder man personer, hvor den såkaldte vennekreds er på adskellige hundrede mennesker. I facebook-universet hedder det venner, men det begreb udfordrer burger-kæden Burger King med en ny kontroversiel kampagne. Kampagnen hedder Whopper Sacrifice, på dansk ”whopper-offeret”.

Det skriver computerworld.

Burger King lover nemlig en gratis whopper, kædens klassiske burger, hvis man fyrer ti af sine såkaldte venner på facebook.

Det fungerer på den måde, at man installerer en Whopper Sacrifice-applikation på sin Facebook-profil. Så dukker ens venneliste op, og man skal nu fyre/defriende 10 venner. Når den øvelse er fuldendt modtager man en kupon per mail, der kan veksles til en Whopper hos Burger King.

Fra Burger Kings side er tanken, at folk ikke nøjes med at spise en whopper, når de kommer ind i restauranten – de skal også have fritter og sodavand, og så kommer der penge i kassen.

Foreløbig kører kampagnen kun hos Burger King i USA.

Se også eskimoen der kæmper med en Whopper

 
Læs også:

Gourmetkok: McDonalds er bedre end mig

Ølproducent raser over erotisk reklamefilm

Her er de ti værste kaloriebomber

Her er de ti mest usunde snacks

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen