Berlingske Business

Bombe tikker under danske fitnesskæder

Idrætsforeningernes nonprofitsatsning på fitness er kommet over fødselsvanskelighederne. Kommende centre i de større byer er på tegnebrættet, og inden længe kan de etablerede fitnesskæder risikere at se sig slået af de foreningsdrevne centre.

Konkurrencesituationen får nemlig en helt ny dimension, i takt med at ikke-kommerciel fitness vinder indpas. Det skriver dagbladet Børsen.

»Det er en direkte konkurrent til de kommercielle centre. Hvis man betragter dem som kæde, bliver de inden for to til fire år en markant markedsaktør. Det gør indtjeningsmulighederne endnu vanskeligere for de kommercielle centre. Selvom den danske fitness-sektor sammenlignet med Norge og Sverige stadig indeholder et rimeligt stort potentiale, er det på det danske marked ekstremt svært at skabe acceptable driftsoverskud på grund af de relativt lave medlemspriser,« siger idrætsanalytiker Kasper Lund Kirkegaard fra Idrættens Analyseinstitut.

De kommercielle fitness-kæder i Danmark har store indtjeningsproblemer. Det afslører et enkelt blik på kædernes seneste regnskaber. Men kædernes levevilkår kan altså inden for de kommende år blive endnu vanskeligere. Danmarks Idrætsforbund (DIF) og Danmarks Gymnastik- & Idrætsforeninger (DGI) står således bag det ambitiøse projekt, hvor målet er at skabe en lang række nye centre på foreningsbasis.

 
Læs også:

Her er de ti værste kaloriebomber

Træner sendte råbende tilskuer på banen

Sexskandale udløser etiketteguide

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen