Berlingske Business

Birgitte Nielsen: Fin buket med en enkelt svipser

13BBMBIRGITTE-NIELSEN-14333.jpg

Birgitte Nielsen, 54 år, næstformand (Arkil), medlem (Coloplast, Matas, De Forenede Ejendomsselskaber, Kirk Kapital, Gigtforeningen)

Birgitte Nielsen stod omkring årtusindeskiftet midt i en kometkarriere som koncernfinansdirektør for FLS, men ændringer i strategi og organisation fik hende til at sige op. I ni måneder søgte hun nyt job, før hun besluttede at stifte en rådgivervirksomhed. Men i stedet gik hun bestyrelsesvejen og har i dag et antal poster i betydningsfulde stillinger, som hun styrer fra hjemmet ved foden af de schweiziske alper med udsigt til søen Zugersee.

I buketten af fine selskaber, som også har indeholdt Topdanmark, optræder en enkelt svipser. Hun var i et år formand for Asger Jensbys investeringsselskab JMI Invest, der formelt kontrollerede IT Factory.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen