Berlingske Business

Bettina Schjødt Larsen

22BBMBETTINA-SCHJ-DT-LARSE-.jpg
Bettina SchjÔøΩdt Larsen - Talent 2017 innovation og udvikling

Innovation og udvikling

Hun skaber ­fremtidens bank

Fremtidens bank er digital, og 35-årige Bettina Schjødt Larsen har de seneste ti år været med til at transformere Danske Bank. Med titlen business lead har hun ansvaret for, at brugeroplevelsen er i top i den landskendte betalingsapp MobilePay, men hun har også været medskaber af digitale løsninger som en iPad-app til privatkunder, en Apple Watch-app og den seneste lancering fra Danske Bank, WeShare.

I en digital verden, hvor giganter som Google, Apple og Amazon ånder hende i nakken, motiveres Bettina Schjødt Larsen af et mål om at skabe branchens bedste digitale løsninger.

»MobilePay er en unik løsning, men vi kan ikke hvile på laurbærrene. Det er afgørende at give brugerne den helt rigtige oplevelse.«

Derfor skal der være højt til loftet, plads til ambitioner og en god portion mod, hvis Bettina Schjødt Larsen skal trives. Og det er der i Danske Bank, mener hun.

I 2016 blev hun håndplukket til Danske Banks talentprogram »Digital Disruption«, og det undrer ikke chefen for MobilePay Concepts, Bo Tolstrup Christensen:

»Bettina besidder en stor digital viden, et globalt mindset og en forståelse for kundernes perspektiv. Hun har en grundlæggende forståelse for den digitale disruption, som vil påvirke ikke bare Danske Bank, men hele samfundet.«

Bettina Schjødt Larsen 35 år, business lead, MobilePay

2007: Cand. scient. pol., Københavns Universitet

2007: Project manager, Danske Bank

2011: Product owner tablet bank, Danske Bank

2016: Med i talentprogrammet Digital Disruption, Danske Bank

2013-: Business lead, MobilePay

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen