Berlingske Business

Ask Tonsgaard Brüel

22BBMASK-TONSGAARD-BRU-EL-I.jpg
Ask Tonsgaard Bru?el - Talent 2017 innovation og udvikling In conversation with client

Innovation og udvikling

Han vil gøre ren energi til en god forretning

Ask Tonsgaard Brüel bærer rundt på en ambition om at være med til at skabe fremtidens rene energiproduktion. Men først og fremmest vil han gøre produktionen af vedvarende energi til en rigtig god forretning.

Som kun 33-årig skal han som markedschef for biogasområdet i rådgivningsvirksomheden Sweco navigere virksomheden sikkert gennem de mange bølgeskvulp, som præger energisektoren i disse år.

Det er i spændet mellem en grundig teknisk viden, markedsforståelse og en »unik evne« til at kommunikere med alt fra kunder over kolleger til beslutningstagere, at Ask Tonsgaard Brüels talent skiller sig ud fra mængden, mener chefen for energiområdet i Sweco, Rune Reid Thranegaard:

»Ask er en profil, som i særlig grad bidrager til at binde muligheder, ideer og mennesker sammen, så der skabes ny værdi.«

Posten som markedschef er Ask Tonsgaard Brüel med egne ord endt på »ad omveje«. Egentlig er han uddannet bygningsingeniør, men har aldrig ønsket at være specialist. I stedet søger han som en anden fridykker de steder, hvor han ikke kan bunde.

»Jeg har hele tiden sagt ja til job og muligheder, som ikke har været specielt funderet på min ingeniørbaggrund. For jeg tester mig selv hele tiden,« siger han.

Ask Tonsgaard Brüel 33 år, markedschef, biogas, Sweco Danmark

2010: Civilingeniør, kandidat med speciale i ­byggeteknologi, DTU

2011: Projektleder, Solum Group

2012: Projektleder, Sweco Danmark

2016-2018: HD innovation management, CBS

2016 -: Markedschef, Biogas, Sweco Danmark

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen