Berlingske Business

Anja Philip: Den kloge stemme

01BBMANJA-PHILIP-125341.jpg

Anja Philip, 51 år, formand, Forbrugerrådet Tænk

Hun er cand.scient. med speciale i cellebiologi, men i offentligheden er hun kendt som den kloge stemme, der lærte danskerne at sætte pris på viden om videnskab. Anja Philip har været en populær vært på DR-programmet »Viden Om«. Efterfølgende lærte hun os gennem Kræftens Bekæmpelse at tage sig i alt for solens stråler.

Nu står hun i spidsen for forbrugernes vagthund, Tænk, som dog føler sig presset af regeringen, der gerne vil skære fem mio. kr. eller næsten en tredjedel af Tænks budget. Anja Philip bliver næppe en skødehund af den grund. Hun er medlem af Det Økonomiske Råd, Nationalbankens repræsentantskab og Experimentariums præsidium.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen