Berlingske Business
17:42

Anine Bing vil gøre det nemt at være kvinde

Billede
Ni butikker i eget navn og 30 ansatte. Så vidt er stifteren af modevirksomheden Anine Bing nået på godt fire år.Hun lancerer nyt tøj til kvinder hver uge i modsætning til andre store virksomheder med en længere tidshorisont. (Foto: PR)

Anine Bing har været i modebranchen, siden hun var 15 år. Dengang arbejdede hun som model. I dag driver hun sit eget modefirma, som er vokset hurtigt og er i flere end 300 butikker verden over.

Det skal være nemt at være kvinde. Derfor designer Anine Bing tøj, som alle kvinder kan relatere sig til, og som nemt passer ind i resten af garderoben.

I lidt over fire år har Anine Bings virksomhed eksisteret. Det hele begyndte i garagen, hvor hendes tøj lå opmagasineret, og med en simpel webshop solgte hun ud af sine kreationer.

Det er siden gået voldsomt stærkt. I dag ligger tøjet ikke i garagen. I stedet er hendes virksomhed vokset fra kun at være Anine Bing og hendes mand til at være et team på 30 mennesker. I alt har hun ni butikker i eget navn, og hendes tøj bliver solgt i over 300 butikker i hele verden.

»Det har været hårdt arbejde. Men min drøm er gået i opfyldelse, og det har været det hele værd,« siger en glad Anine Bing i telefonen og tilføjer:

»Selv om det er mode, jeg arbejder med, føler jeg, at jeg gør en forskel ved at skabe noget tøj, kvinder føler sig tilpas i.«

15BUSFlere-modefirmaer-pr#2.jpg

Anine Bing er født i Danmark, men som ti-årig rykkede hun og familien til Stockholm. Og som 20-årig valgte hun selv at flytte til Los Angeles.

Kender alle kroge i branchen

Siden Anine Bing var 15 år, har hun arbejdet som model. Modebranchen har derfor haft fornøjelsen af Anine Bings selskab i mange år.

Det betyder også, at hun har set modebranchen fra alle vinkler og mødt mange forskellige mennesker. Og det har været en stor hjælp til at etablere mode­firmaet og gøre det til en succes.

Ved siden af sit arbejde som kreativ direktør er Anine Bing også modeblogger. Det har hun været i snart ti år. Det var blandt andet via bloggen, at ideen til hendes brand opstod.

»Folk var meget interesseret i min stil. Og jeg fandt ud af, at jeg inspirerede mange kvinder i hele verden,« siger hun.

Modeller mangler fortsat oblig

Nyt tøj hver uge

Anine Bing følger ikke modebranchens cyklus. Normalt designer modefimaer to store kollektioner om året, men ikke hos Anine Bing. I stedet arbejder hun med månedlige kollektioner og lancerer nyt tøj hver uge.

»Det er en helt ny måde at arbejde med mode og design. På den måde har kunden altid noget nyt og spændende at investere i,« understreger Anine Bing.

Ud over at Anine Bing er revolutionerende inden for modebranchen, har hun været hurtig til at opdage, hvor vigtigt det er at være på Instagram. Lige nu har hun over 360.000 følgere, som hver dag får lov til at se små klip fra Anine Bings travle og inspirerende liv som mor og forretningskvinde.

»Instagram er en vigtig del af promoveringen af mit mærke. Når man er tidlig, udvider man også hurtigere end andre,« uddyber hun.

Københavns modeuge Noa Noa 2012 Lokomotivværkstedet

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen