Berlingske Business
17:08Bankaktier steg på nyt om fremtidens kapitalkrav

Andreas Fabricius

04BBMANDERS-FABRICIUS-IV-RK.jpg
Andreas Fabricius, iværksætter, Talent 2016.

Grobund for succes

Alle går til frisøren.« Denne simple kendsgerning er grundlaget for Andreas Fabricius’ virksomhed Bapoon, frisørportalen, hvor skønhedshungrende kunder kan finde frisører og booke tider.

»Vi har et landsdækkende netværk med indtil videre 650 saloner tilknyttet. Lige nu er vi i gang med at udvide med kosmetik, massage, neglebehandling og lignende,« forklarer Andreas Fabricius.

Den 27-årige iværksætter er imidlertid ikke drevet af skønhedsidealer, men af internettet.

»Online-vinklen tænder mig. Jeg kan godt lide at tage noget offline og vende det på hovedet, så det skaber ekstra værdi. Det er, hvad vi nu gør med frisører.«

Det er ikke første gang, online-vinklen sætter gang i Andreas Fabricius’ virkelyst. Allerede som teenager startede han jobportalen Ungarbejde.dk, der rundede syv ansatte og 130.000 brugere, da virksomheden blev solgt.

Bestyrelsesformand og investor i Bapoon Frank Ludvigsen fremhæver iværksætterens evne til at gå forrest: »Han har masser af entusiasme og er god til at få folk med, fordi de kan se, han ikke gør det for pengenes skyld, men fordi han tror på det. Og så er han god til at kende sine begrænsninger, en anden vigtig egenskab som ikke alle iværksættere besidder.«

Andreas Fabricius

27 år, stifter, Bapoon

2008: Direktør, stifter, Ungarbejde.dk

2012-: Direktør, stifter, Bapoon

2016: Cand.merc.jur. Aarhus Handelshøjskole

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen