Berlingske Business

Andreas Bødker

04BBMAndreas-Boedker-ivae#2.jpg
Andreas Bødker, Talent 2016.

Det komplicerede skal blive enkelt

Det er svært ikke at tænke iværksætter á la Silicon Valley med Andreas Bødker. Han startede Abtion i sit teenageværelse, hvorfra han leverede hjemmesideløsninger for reklamebureauer.

I dag har virksomheden kontorer i København, Odense og snart San Francisco, mens der leveres IT-løsninger til virksomheder som Novo Nordisk og Mærsk.

Men en ægte tech-iværksætter stopper ikke her. Den 26-årige ejer også inkubator-virksomheden Abtico, der engagerer sig i håbefulde startups inden for alt fra bogførings­software over sociale tjenester til fitness.

»Jeg er typen, der kommer til at involvere mig i nogle sjove tekniske projekter, og så kan jeg godt lide at tænke forretning og brugere sammen i systemer, så det hele hænger sammen,« siger Andreas Bødker.

Derfor er hans aktuelle yndlingseksempel heller ikke en global koncern, men Danmarks største taglægger, Jysk Tagteknik, hvis sælgere nu kan beregne og udfærdige tilbud på stedet med en iPad.

»Det er sjovt, når du kan få noget kompliceret til at virke enkelt. Det er, hvad teknologi handler om.«

Andreas Bødkers fokus er dog også på mennesker, fortæller hans kollega, client lead Helle-Vibeke Schütte.

»Det vigtigste for ham er medarbejderne. Derfor er vi også rigtigt gode til at fastholde vores udviklere, selv om der er rift om dem. Han er en rigtig god chef.«

Andreas Bødker

26 år, stifter og ejer, Abtion & Abtico

2009: Stifter og ejer, Abtion

2011: Cand.merc.aud, CBS

2012-: Stifter og ejer, Abtico

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen