Berlingske Business

Amalie Lærke Elbæk Andersen

22BBMAMALIE-L-RKE-ELB-K-AND.jpg

Salg og marketing

Logisk og målrettet ­sælger

Tim Ward, der er topchef i det danske softwarefirma CluedIn, har ikke altid haft stor fidus til sælgere. De sælger uden en større strategi in mente, og de »bøjer« produktet for at sælge mere. Den klassiske brugtvognsforhandler, som han siger. Men det viste sig, at Tim Ward bare havde mødt de forkerte sælgere.

»Da jeg mødte Amalie, var det simpelthen så forfriskende at se en person, som tog sig tid til at sætte sig ind i produktet, som var logisk og målrettet, og som havde en strategi, resten af teamet kunne forstå,« siger han.

De rosende ord er møntet på Amalie Lærke Elbæk Andersen, der naturligvis blev ansat som den første kommercielle person i CluedIn – en virksomhed, der indtil da udelukkende havde været et projekt for ingeniører. Som business development manager er forretningsdelen i CluedIn hendes ansvar. Hun skal markedsføre kerneproduktet – en software, som gør en virksomheds afdelinger i stand til at kommunikere med hinanden på tværs af forskellige »tools« – og så skal hun få CluedIn til at vokse.

»Først skal vi have et godt fodfæste i Danmark. Men vi har store vækstambitioner, for vi har et produkt, der er relevant på verdensplan,« lyder det fra Amalie Lærke Elbæk Andersen.

Amalie Lærke Elbæk Andersen 31 år, business development manager, CluedIn

 

2011: B.Sc. i business, language and culture, CBS

2014: M.Sc. international marketing and management, CBS

2012: Marketing assistant, Boehringer-Ingelheim

2014: Account executive, Groupon

2016: Sales executive, Trustpilot

2017-: Business development manager, CluedIn

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen