Berlingske Business

91 Johan Wedell-­Wedellsborg: Kendisprofil på rigelisten

01BBMJohan-Wedell-Wedellsbo.jpg
Johan Wedell-Wedellsborg

Weco, 1,2 mia. kr.

Går vi langt tilbage, forbandt man stormagasinet Magasin du Nord med familien Wedell-Wedellsborg, der ejede en stor aktiepost i det børsnoterede ejerselskab Wessel & Vett. Men det er nu mange år siden, at Johan Wedell-Wedellsborgs far måtte trække sig ud af Magasin-aktierne. Siden faderens død i 2005 har den nu 48-årige Johan Wedell-Wedellsborg været eneejer af Weco-koncernen. Nu trækker shipping og rederi sammen med andre investeringer – herunder ejendomme – formuen opad. Weco har frem til i år ejet halvdelen af rederiet Stena-Weco, og det har været en særdeles velindtjenende forretning. Men nu er denne halvpart solgt. Derimod er Weco Shipping i seneste regnskabsår markant underskudsgivende.

På den positive side har dog været en investering i juicekæden Joe & The Juice. I foråret har Johan Wedell-Wedellsborg købt sig ind i gourmetbageren Emmerys. Privat købte han i 2015 en villa på Vedbæk Strandvej for 58 mio. kr., hvilket var rekord efter finanskrisen – en rekord, der dog blev slået, da Johan Schrøder købte sit gamle hus på samme vej tilbage for 65 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen