Berlingske Business

82 Bent Jensen: T. Hansen ude i flere store opkøb

15BUSBent-Jensen-150634.jpg
Bent Jensen.

T. Hansen Gruppen, 1,3 mia. kr.

T. Hansen Gruppens omsætning rundede 1,1 mia. kr. i 2016, men indtjeningen faldt en anelse tilbage efter to år med stor fremgang. Biludstyrskoncernen – kendt som »thansen« – er stiftet og ejet af Bent Jensen. Butikskæden blev i første omgang kendt for at sælge knallerter og scootere, men vender sig i stigende grad mod bilejerne. I slutningen af 2016 købte T. Hansen Odense-firmaet Krogslund Autodele med fem reservedelsforretninger og herefter den danske afdeling af værkstedskæden Mekonomen, som i flere år har kæmpet med store underskud i Danmark. Først på året købte Bent Jensen således det norske Torshov Bilrekvisita, der driver 13 butikker med biludstyr i Norge.

Planen er at omdanne de 13 butikker til at være en del af thansen-brandet, ligesom der i år skal åbnes fem nye butikker rundt om i Norge. Herudover er Bent Jensen involveret i et større byggeri i Middelfart i samarbejde med bl.a. bunkerolie-købmanden Torben Østergaard Nielsen. Bent Jensen ejer selv hele T. Hansen Gruppen gennem sit holdingselskab.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen