Berlingske Business

55 Familien Just ­Karberg: 150 år og 1,9 mia. værd

01BBMflemming-karberg-09441.jpg
Flemming Karberg

Hans Just Group, 1,9 mia. kr.

Omsætningen af vin og spiritus nærmer sig 1,3 mia. kr. for familievirksomheden Hans Just, der drives af familien Karberg. Men indtjeningen blev igen i 2016 presset en smule nedad – dog ikke mere, end at ledelsen stadig betragter den som tilfredsstillende. Hans Just drives af femte generation bestående af brødrene Peter, Thomas og Andreas Karberg. Og i år kan firmaet fejre 150-års jubilæum.

Peter og Thomas tager sig af vin- og spiritusdivisionen, mens Andreas leder ejendomsdivisionen Karberghus. Faderen, Flemming Karberg, er formand for bestyrelsen og stadig særdeles aktiv, til trods for at han tidligere på året kunne fejre sin 80-års fødselsdag. Sjette generation er så småt på vej ind i virksomheden. Således er Thomas Karbergs søn ansat i salgsafdelingen. Koncernen ejes af en række holdingselskaber med de tre brødre som ejere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen