Berlingske Business

14 Martin Møller Nielsen: Selfmade flymilliardær

01BBMMartin-m-ller-nielsen-.jpg

Nordic Aviation Capital, 7,9 mia. kr.

Siden Martin Møller Nielsen i 1990 etablerede flyleasingfirmaet Nordic Aviation Capital i Skive, er det kun gået fremad. Han har tjent penge på at opbygge verdens største flåde af turbopropfly til udlejning. Kunderne tæller blandt andet Air Berlin, Olympic Air og Etihad. Martin Møller Nielsen ejer i dag 50 procent af Nordic Aviation Capital, efter at den svenske kapitalfond EQT og Lego-familiens investeringsselskab Kirkbi i 2015 købte halvdelen af firmaet.

Martin Møller Nielsen er stadig med i selskabets ledelse som arbejdende bestyrelsesformand. Formuen er i år steget til 7,9 mia. kr. Uagtet at det er rart at have penge i banken, er det ikke det, der driver Martin Møller Nielsen. En del af provenuet ved salget er placeret i selskabet. »Bliver jeg lykkeligere af at spise Beluga-kaviar? Nej, det gør jeg ikke, men jeg ville blive federe, hvis jeg gjorde det, og det har jeg heller ikke lyst til,« har Martin Møller Nielsen tidligere sagt til Børsen. Martin Møller er ikke gift. Han bor nær London og har sommerhus i Florida.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen