Berlingske Business

10 Familien Fleggaard: Fleggaard ind i digital hundehandel

01BBMHans-Frede-Fleggaard-1.jpg
Hans Frede Fleggaard

Fleggaard Holding, 10,3 mia. kr.

Danskerne er stadig vilde med at rulle over på den anden side af grænsen efter Nutella og billige dåsebajere. Det klinger godt i kassen hos den familieejede Fleggaard-koncern, som er blevet velhavende på grænsehandel. Virksomhedens historie går tilbage til 1926, men udviklingen tog for alvor fart, da Hans Frede Fleggaard i 1960erne overtog forretningen efter sin far, Peter J. Fleggaard.

I dag rummer Fleggaard foruden to kæder af grænsehandelsbutikker også salg af hårde hvidevarer og mobiltelefoner og leasing af biler. Senest har familien kastet sig ud i at skabe en netportal for handel med hunde (gipote.dk). Fleggaard-koncernens overskud var i 2016 på 318 mio. kr. Og for første gang rundede egenkapitalen en mia. kr. På trods af rekordoverskuddet faldt omsætningen med godt 400 mio. kr. til 5,7 mia. kr. Det skyldes primært et stort fald i salget af mobiltelefoner i grossistvirksomheden Dangaard. Virksomheden ejes af de tre søskende Ole, Birgitte og Susanne Fleggaard, som deles ligeligt om magten.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen