Berlingske Business

Zealand sætter punktum for kvartal med få indtægter

Zealand Pharmas regnskab for andet kvartal er præget af få indtægter og kun let faldende udgifter til selskabets forskning og udvikling.

Dermed landede periodens resultat på et underskud på 47,0 mio. kr. efter skat mod et plus året før på 23,7 mio. kr., hvor Zealand modtog store millionmilepæle fra nogle af sine partnere. Omsætningen faldt i andet kvartal til 1,1 mio. kr. fra 65,9 mio. kr. Omsætningen knytter sig alene til licensindtægterne fra partneren Sanofis salg af diabetes 2-midlet Lyxumia.

For hele 2013 fastholdes forventningerne om yderligere omsætning i form af licensindtægter fra salget af Lyxumia. Dertil kommer muligheden for milepælsbetalinger fra samarbejdspartnere.

»Eftersom Sanofi ikke har offentliggjort forventninger til salget af Lyxumia, og tidspunktet for potentielle milepælsbetalinger i vid udstrækning ligger uden for Zealands kontrol, kan der ikke for nuværende opstilles konkrete forventninger til omsætningen,« forklarer Zealand, der til gengæld kommer med estimater for omkostningsniveauet.

Nettodriftsomkostningerne ventes at lande i intervallet 210-240 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen