Berlingske Business

Zealand Pharma: Diabetesmiddel mere end dobler salget

SANOFI-DIABETES/
Det danske biotekselskab Zealand Pharmas diabetesmiddel Lyxumia, som sælges af den franske partner Sanofi, steg markant i andet kvartal. Foto:

Det danske biotekselskab Zealand Pharmas diabetesmiddel Lyxumia, som sælges af den franske partner Sanofi, steg markant i andet kvartal.

Salget af Lyxumia, der er en såkaldt GLP-1'er, som gives til diabetespatienter, lød på 10 mio. euro i kvartalet, hvilket var en fremgang på 50 pct. organisk og 66,4 pct. rapporteret.

Sanofi bekræfter desuden, at en registreringsansøgning for Lyxumia er indsendt til den amerikanske lægemiddelstyrelse, FDA, i slutningen af juli.

GERMANY-HEALTH/

Ud af salget på 10 mio. euro modtager Zealand Pharma 7,1 mio. kr., oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

- Det glæder os meget at se den fortsatte fremgang for Lyxumia. Zealands licensindtægter vokser med udgangspunkt i stigende salg af produktet uden for USA, og Sanofis indlevering af en ansøgning om godkendelse i USA er særlig vigtig, siger Britt Meelby Jensen, topchef i Zealand Pharma, i meddelelsen.

britt

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen