Berlingske Business

Zealand-partner præsenterer positive data med Soliqua

340995734.jpg
Foto: Iris.

Zealand Pharmas franske partner, Sanofi, har i weekenden lagt positive data frem for kombinationspræparatet Soliqua på den amerikanske diabetesforenings årsmøde i San Diego.

Data viser, at diabetikere, der ikke opnår tilstrækkelig blodsukkerkontrol med langtidsvirkende insulin, kan nå diabetesforeningens mål om et langtidsblodsukker, HbA1C, under 7 pct. ved at skifte til Soliqua, der kombinerer Sanofis langtidsvirkende insulin Lantus med GLP-1-midlet Adlyxin opfundet af Zealand Pharma.

Data kommer fra en efterfølgende delanalyse af patientgrupper Lixilan-L-studiet, der blandt andet lå til grund for markedsføringstilladelsen til Soliqua.

Patienterne blev inddelt i grupper alt efter, hvilket langtidsblodsukker de gik ind i studiet med, og alle tre undergrupper nåede efter 30 ugers behandling et gennemsnitligt langtidsblodsukker under 7 pct., oplyser Sanofi.

Type 2-diabetikerne brugte mellem 15-40 enheder insulin dagligt, og langtidsblodsukkeret i de tre undergrupper blev reduceret med mellem 1,09 og 2,41 pct. ved et skifte til Soliqua, oplyser Sanofi.

10BUSPix2-Novo-N-185835.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen