Berlingske Business

Zealand indgår aftale med Eli Lilly

Zealand Pharma og Eli Lilly skal arbejde sammen om behandling af diabetes og fedme.

Zealand Pharma har indgået en samarbejdsaftale med medicinalgiganten Eli Lilly om udvikling af nye terapeutiske peptider til behandling af diabetes og fedme.

Det skriver selskabet i en fondsbørsmeddelelse.

Samarbejdet drejer sig om design og udvikling af peptidlægemidler via en tilgang opfundet af Eli Lilly. Det er ingen finansielle betingelser på plads.

»Vi er meget begejstrede for dette samarbejde, som giver os mulighed for at arbejde med Lilly og udnytte synergierne fra vores fælles mål om at udvikle bedre diabetesmedicin. At kunne indgå i et så vigtigt partnerskab er endnu en blåstempling af Zealands enestående kapaciteter inden for innovation og udvikling af peptider,« skriver David Solomon, administrerende direktør i Zealand Pharma i meddelelsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen