Berlingske Business

William Demant-rival vokser med fremgang i USA og Europa

Business and finance chart and finger
Arkivfoto. Det australske selskab Cochlear, der er konkurrent til danske William Demant og samarbejdspartner med GN Group, har haft fremgang i første halvår, hvor resultaterne er hjulpet af medvind på valutasiden. 

Det australske selskab Cochlear, der er konkurrent til danske William Demant og samarbejdspartner med GN Group, har haft fremgang i første halvår, hvor resultaterne er hjulpet af medvind på valutasiden.

Cochlear løftede salget med 9 pct. til 604,4 mio. australske dollar i første halvår, der løb til og med udgangen af december, mens driftsoverskuddet blev forbedret med hele 19 pct. til 156,4 mio. australske dollar. Renset for udsving i valutakurser var fremgangen i salget på 4 pct.
Salget af cochlear-implantater, der er et i øret inopereret høreapparat, steg med 10 pct. i første halvår. Implantaterne udgør langt størstedelen af selskabets omsætning.

Cochlear fremhæver selv et godt salg på de modne markeder i USA og Vesteuropa samt pæne resultater på vækstmarkederne i Indien, Kina, Latinamerika samt Øst- og Centraleuropa.
Selskabet skriver desuden, at markedet har taget godt imod produktet Kanso, hvilket har overgået forventningerne og medvirket til øgede markedsandele.

Mens William Demant er konkurrent til Cochlear via sin forretningsdivision Oticon Medical, har GN omvendt et samarbejde med Cochlear, der blev indgået i slutningen af 2015.
Cochlear fastholder forventningerne til hele regnskabsåret, som lyder om en vækst på bundlinjen på 10-20 pct.
Forventningerne dækker blandt andet over "en fortsat stærk vækst i antallet af solgte enheder", skriver selskabet i regnskabet.

Kronen

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen