Berlingske Business

William Demant lancerer nyt produkthåb er succesfuldt

william
William Demants hovedsæde. Her høreapparater fra Oticon. Foto:

William Demant Holding har med succes udrullet sit nye premium-høreapparat, Oticon Opn, der skal hjælpe selskabet til en noget større indtjening i andet halvår, end tilfældet var i første halvår.

Det skal det gøre, fordi de gennemsnitlige salgspriser for selskabet ventes at blive noget højere i andet halvår, når der er et nyt topprodukt, der sælges til en noget højere pris, på hylderne.

William Demant Holding har da også hele tiden fastholdt, at langt størstedelen af den ventede driftsindtjening (EBIT) for hele året på 2,0-2,3 mia. kr. vil falde i andet halvår.

»Oticon Opn, som er baseret på den nye Velox-platform, blev med stor succes lanceret på alle nøglemarkeder i slutningen af første halvår, men vil hovedsageligt bidrage til væksten i anden halvdel af året. Som følge af den sene lancering af Opn i juni oplevede vi en afmatning i salget i højprissegmentet i månederne op til lanceringen især i USA. Dette resulterede i ugunstige produkter og landemix i første halvår, som påvirkede den gennemsnitlige salgspris, men som forventes at blive bedre i andet halvår,« skriver William Demant Holding i sit regnskab for første halvår.

William Demant topchef Niels Jacobsen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen