Berlingske Business
16:55Uggla: Mærsk-familien er ikke filantroper

Widex-topchef: Lang sej kamp at løfte markedsandel hos veteraner i USA

01BUSPIX-J-RGEN-JENSEN-1403.jpg
Widex' topchef, Jørgen Jensen. Foto: PR

Det har været sværere end forventet at bryde igennem hos den amerikanske salgskanal Veteran Affairs (VA) for høreapparatselskabet Widex.

Men virksomheden har stadig stor tro på, at det kan øge sin markedsandel betragteligt og investerer kraftigt på at vinde indpas i segmentet, der tilpasser høreapparater til amerikanske militærveteraner og udgør omkring 20 pct. af markedet i USA.

Sådan lyder det fra Widex' topchef, Jørgen Jensen, efter selskabets regnskab for 2016/2017.

f

»VA-kanalen har et stort potentiale for Widex. Vi mener ikke, at vi har den markedsandel, som vores størrelse og produkter berettiger til, og som vi har i resten af markedet.«

»Men vi må også erkende, at vi kom sent ind i VA-kanalen, og det har været sværere end forventet at komme ind.«

»Det er en lang sej kamp, men der er ikke andet at gøre end at klø på. Vi skal vænne audiologerne til også at kigge mod vores produkter,« siger Jørgen Jensen.

De seneste tal viser, at Widex havde en markedsandel på 1,6 pct. i juli i VA, hvor schweiziske Sonova er markedsleder med mere end 40 pct., mens GN og William Demant sidder på henholdsvis cirka 20 pct. og 12 pct.

Pix-Jørgen Jensen

På globalt plan har Widex små 10 pct. af markedet. Midlet til at øge markedsandelen i VA-kanalen er blandt andet øgede investeringer på salgssiden, så audiologerne - der er mellemled mellem Widex og slutbrugeren - i højere grad skeler til Widex-produkter.

»Vi har højere omkostninger i VA-kanalen, end vores omsætning berettiger til, og det er med det klare sigte, at vi skal have en højere markedsandel,« siger Jørgen Jensen.

Han vil til gengæld ikke sætte nogen dato på, hvornår Widex så har en markedsandel, der svarer til selskabets position på markedet generelt.

»Det kan ikke gå hurtigt nok, og derfor overinvesterer vi også i VA,« siger Jørgen Jensen.

VA-kanalen udgør omkring 700.000 høreapparater årligt.

21BUSVestas-164430.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen