Berlingske Business
17:17Ejendomsaktie lukker med voldsomt fald

Widex lancerer nyt trådløst produkt på EUHA-messe

Pix-Jørgen Jensen
Jørgen Jensen, adm. direktør i Widex Foto:

Ganske som ventet har det privatejede danske høreapparatselskab Widex onsdag løftet sløret for et nyt trådløst høreapparat.

Det er sket ved den årlige messe hos brancheforeningen Europäische Union der Hörgeräteakustiker (EUHA), der foregår i Hannover i Tyskland i disse dage.

Det nye produkt er baseret på den eksisterende teknologiplatform Unique, og det får navnet Widex Beyond. Det vil være tilgængeligt på markedet 1. december og kommer i første omgang i formfaktoren RIC (Receiver in the canal) - ganske som tilfældet var ved William Demant Holdings lancering af Oticon Opn.

Det nye høreapparat er baseret på en traditionel lavfrekensradio og også telespole, mens der som noget helt nyt for Widex er indbygget en radio på højfrekvensen 2,4 GHz, der gør det muligt at tale sammen med en iPhone uden mellemled.

01BUSPIX-J-RGEN-JENSEN-1403.jpg

Det gør det blandt andet muligt at streame musik og gennemføre telefonsamtaler direkte til høreapparatet uden mellemled.

»Widex-produkter er allerede kendt for at have den bedste lyd, men nu har vi givet høreapparatbrugerne den ekstra oplevelse at have den bedste lyd Made for iPhone. Faktisk får de også den reneste lyd af alle høreapparater på markedet, selv når de streamer,« siger Jesper Ahlmann Funding Andersen, der er salgs- og marketingsdirektør hos Widex.

BM

BRUGERDEFINEREDE PROGRAMMER

Med Widex Beyond følger der en ny iPhone-applikation, der indeholder et vist antal foruddefinerede programmer fra audiologen, der passer til forskellige lydmiljøer.

App'en giver dog også brugeren mulighed for selv at indstille programmer til bestemte miljøer - for eksempel en køretur i bilen eller en tur i supermarkedet - der måske kræver lidt højere volumen, men lavere baggrundsstøj.

BM

Specielt ved Widex' nye løsning er det også, at man kan indstille lokationer i app'en, så en bestemt lokation, baseret på GPS-koordinater fra telefonen, er tilknyttet et bestemt program.

LIGNER KONKURRENTERS TRÅDLØSE PRODUKTER

Dermed ligner Widex Beyond også meget de løsninger, der tidligere er blevet lanceret af de danske rivaler GN Hearing og William Demant Holding.

Også de to har produkter på markedet, der er "Made for iPhone", hvilket gør det muligt at kommunikere trådløst med brugerens iPhone.

Ifølge Ritzau Finans' oplysninger skiller Widex Beyond sig dog en smule ud, fordi Widex har bevaret sit gamle telespolesystem, der giver mulighed for lavfrekvenskommunikation med samtlige af Widex' tidligere tilbehørsprodukter.

Det betyder, at brugerne ikke skal skifte hele porteføljen af tilbehør ud, hvis de køber Widex Beyond-apparater, men fortsat kan bruge de gamle produkter også.

Ifølge Widex selv er selskabets nye apparat desuden det trådløse produkt på markedet, der har det laveste batteriforbrug.

FORSKELLIGE RADIOLØSNINGER

Widex

I forhold til GN Hearings løsning skiller Widex Beyond sig desuden ud ved at være baseret på både høj- og lavfrekvenskommunikation, mens GN Hearings Made for iPhone-apparater, der har været på markedet siden begyndelsen af 2014, kører på ren 2,4 GHz.

Hos William Demant Holding har man omvendt valgt at gribe det an ligesom Widex - hvor der er en 2,4 GHz-radio til trådløs kommunikation med eksempelvis en iPhone, mens kommunikationen mellem de to høreapparater styres af en lavfrekvensradio.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen