Berlingske Business

WDH og Widex øgede markedsandelen hos veteraner i september

fgd
De danske høreapparatproducenter havde stadig godt fat i markedet hos den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA) i september. Foto:

De danske høreapparatproducenter havde stadig godt fat i markedet hos den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA) i september.

Hos William Demant Holding og privatejede Widex var der fremgang at spore, mens GN Hearing tabte en smule markedsandele i september.

Målt på antal solgte enheder øgede William Demant Holding sin markedsandel hos VA til 12,7 pct. fra 12,1 pct. i august. For Widex gik markedsandelen frem til 1,8 pct. fra 1,6 pct. måneden før.

GN Hearing er stadig den næststørste spiller overhovedet hos VA med en markedsandel på 20,4 pct. i september. Det er dog en tilbagegang fra 21,0 pct. i august.

william

Schweiziske Sonova, der er verdens største høreapparatproducent og klar markedsleder hos VA, tabte en smule markedsandele i september, mens tyske Sivantos og amerikanske Starkey i grove træk fastholdt deres andele.

VA udgør godt 20 pct. af det samlede amerikanske marked, og der tilpasses omkring 700.000 høreapparater hvert år gennem salgskanalens audiologer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen