Berlingske Business

WDH og Widex hentede markedsandele hos amerikanske veteraner i april

BM
Arkivfoto. William Demant Holding vandt igen en bid af markedet hos den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner, i april.  Foto:

William Demant Holding vandt igen en bid af markedet hos den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner, i april.

Også det privatejede selskab Widex tog en lille markedsbid efter ellers at have tabt terræn i marts. Omvendt tabte GN Hearing, der dog stadig med afstand er den næststørste spiller i salgskanalen, lidt markedsandele.

William Demant Holdings markedsandel voksede i april til 11,8 pct., når man måler på antallet af solgte enheder. Det er en fremgang fra 11,3 pct. i marts. Widex, der er den klart mindste aktør hos VA, løftede samtidig sin markedsandel til godt 1,4 pct. fra knap 1,3 pct. GN Hearings andel faldt marginalt til 21,05 pct. fra 21,13 pct.

Verdens største høreapparatproducent, schweiziske Sonova, der også er klar markedsleder hos VA, kunne se sin markedsandel skrumpe til 44,1 pct. fra 44,8 pct., mens tyske Sivantos' andel dykkede til 5,0 pct. fra 5,4 pct.

Endelig steg amerikanske Starkeys markedsandel til 16,6 pct. fra 16,15 pct.

Pix-Jørgen Jensen

Tallene for maj bliver ekstra interessante, idet der i denne måned er kommet en stribe nye produkter ind hos VA. Blandt andet har Widex fået indlemmet sit nyt trådløse topprodukt, Widex Beyond, i salgskanalen, mens også blandt andet Sivantos har lanceret et nyt trådløst topprodukt.

William Demant Holding fik i november sidste år indlemmet sit trådløse topprodukt, Oticon Opn, hos VA, og det har siden fået markedsandelen til at vokse til det nuværende niveau fra omkring 6 pct. inden lanceringen.

Der er kun to årlige lanceringsvinduer hos VA - et den 1. maj og et den 1. november - og det er et krav fra VA, at produkterne skal have været på markedet i en vis periode, inden de kan komme ind i salgskanalen.

Det betyder, at eksempelvis GN Hearing ikke kan få sit nye trådløse høreapparat, Resound Linx 3D, med ind i VA-kontrakten før til november, og det kan betyde øget pres fra konkurrenterne indtil da.

VA udgør godt 20 pct. af det samlede amerikanske marked. Der bliver solgt omkring 700.000 enheder i salgskanalen hvert år.

01BUSPIX-J-RGEN-JENSEN-1403.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen