Berlingske Business

Wall Street viser vejen - Novo-aktien skal op med 9 pct.

MARKETS-STOCKS/
Overskrift
Street signs for Wall St. and Broad St. hang at the corner outside the New York Stock Exchange March 24, 2015. REUTERS/Brendan McDermid Foto:
 
 

Amerikanske investorer tog torsdag særdeles godt imod Novo Nordisks beslutning om at genindsende registreringsansøgning for de nye insuliner Tresiba og Ryzodeg til de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA.

Nyheden blev først annonceret efter dansk lukketid, men på den amerikanske børs blev Novo-aktien handlet lystigt, og Novos såkaldte ADR-notering sluttede med en stigning på 6,9 pct. til 53,26 dollar. Målt i antal styk skiftede over 6 mio. Novo-aktier hænder. Det er fire gange så meget som normalt.

Med den markante omsætning i Novos amerikanske notering, har det danske aktiemarked også fået en ret god pejling for Novo-aktien fredag morgen.

Novo

Omregnet med en dollarkurs på 6,8675 svarer den amerikanske slutkurs til 365,76 kr. Novo-aktien lukkede torsdag i 335 kr. på børsen i København, og halter altså hele 9,2 pct. efter slutkursen i USA.

Og nyheden er da også ganske positiv, lyder vurderingen fra Søren Løntoft Hansen, der følger Novo Nordisk som senioranalytiker hos Sydbank. Han tror på en stærkt positiv dag for Novo Nordisk-aktien i fredagens danske handel.

- Novo Nordisk har med indsendelsen af registreringsansøgningen for Tresiba potentielt mulighed for at lancere Tresiba i USA, før konkurrencen på markedet for basalinsulin for alvor intensiverer, vurderer Søren Løntoft Hansen.

Han peger på, at det amerikanske marked for langtidsvirkende insulin har en værdi af ca. 55 mia. kr., hvilket understreger vigtigheden af at få Tresiba på markedet.

Novo får godkendelse til at sælge fedmemedicin i Europa Novos

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen