Berlingske Business

Victoza sættes på plads af Eli Lilly-produkt

victroza
Foto:

Novo Nordisks amerikanske rival Eli Lilly har sikret sig et markedsføringsargument i kampen om japanske patienter.

Novo Nordisks amerikanske rival Eli Lilly har sikret sig et markedsføringsargument i kampen om japanske patienter.

Data fremlagt på den amerikanske diabetesforenings årsmøde i Boston viser, at Eli Lillys GLP-1-analog Trulicity yder bedre blodsukkerkontrol end Victoza i japanske patienter.

Nyt forsøg: Novo snuser til markedsværdi på en billion

Der er tale om en sammenligning mellem de to GLP-1-analoger i den laveste dosisudgave, som er den eneste benyttede i Japan.

- Disse data underbygger ikke blot Trulicity som en sikker og effektfuld GLP-1-agonist, men giver yderligere støtte for, at den er værdifuld for japanske patienter, da den giver større fald i A1C (langtidsblodsukkeret, red.) sammenlignet med en gang dagligt Victoza, siger medicinsk direktør i Lilly Diabetes, Jessie Fahhrbac, ifølge en meddelelse.

Studiet fulgte japanske patienter i 52 uger. I forvejen kan Lilly slå på, at Trulicity kun kræver et ugentligt stik mod Victozas syv stik om ugen. Eli Lillys primære fokus er dog ikke at gå efter Victoza, men at få flere nye patienter til at vælge behandlingen.

Novo Nordisk pressemøde

- For os er fokus ikke at få folk til at skifte behandling. Når det kommer til Japan, så er det et af de markeder, hvor GLP-1 har klaret sig dårligst. Victoza er et lille produkt i Japan, så selv om det er interessante data, så er vores intention også i Japan at udvide markedet, siger direktøren for Eli Lillys diabetesforretning, Enrique Conterno, til Ritzau Finans.

Tidligere har et større sammenligningsstudie mellem de to diabetesmidler i højeste dosisudgave i en mere uniform befolkningsgruppe vist, at midlerne var lige gode, når det kom til blodsukkerkontrol.

Til gengæld vandt Victoza, når det kom til vægttab. Eli Lilly venter at lancere Trulicity i Japan i andet halvår. I USA blev Trulicity lanceret i november sidste år, og i Europa er Lilly i færd med udrulningen af lægemidlet på en række markeder.

Novo Nordisk opjusterer forventninger Novo Nordisk giver stort o

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen