Berlingske Business

Veloxis arbejder på at rejse nye penge via lån

MALAYSIA-ECONOMY-FOREX
Foto:

Veloixis kom ud af tredje kvartal med et underskud på 48,1 mio. kr., hvorefter selskabets kassebeholdning ved udgangen af september var skrumpet til 157,6 mio. kr.

Der arbejdes nu på at rejse ny kapital til finansiering af en vigtig lægemiddellancering i USA, hvor selskabets lægemiddel Envarsus til forebyggelse af organafstødning hos nyretransplanterede ventes lanceret mod slutningen af året.

- Selskabet er i øjeblikket i færd med at sikre yderligere finansiering primært via gæld. Selskabet venter, at finansieringsomkostningerne vil være på linje med en højrenteobligation for et tilsvarende biovidenskabeligt selskab, og provenuet vil primært blive brugt til at understøtte den amerikanske produktlancering, skriver Veloxis i regnskabet.

PFIZER-RESULTS/

I Europa blev Envarsus lanceret af selskabets italienske partneren Chiesi Farmaceutici mod slutningen af 2014 i Tyskland og Holland. Senere er midlet også kommet på markedet i Storbritannien, Danmark, Østrig, Irland, Frankrig, Slovenien samt Tjekkiet, og yderligere lanceringer er i støbeskeen i 2015 og 2016.

Veloxis' omsætning landede på 3,4 mio. kr. i tredje kvartal. Forsknings- og udviklingsomkostningerne faldt til 16,9 mio. kr. fra 19,4 mio. kr., salgs- og markedsføringsomkostninger steg til 21,4 mio. kr. fra 10,4 mio. kr., og administrationsomkostningerne voksede til 12,8 mio. kr. fra 10,3 mio. kr.

Veloxis fastholder forventningerne til 2015 om et driftsunderskud på 175-205 mio. kr. samt et nettounderskud på 155-185 mio. kr.

lund

Likviditeten ventes ved udgangen af året at udgøre 100-130 mio. kr.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen