Berlingske Business

Valuta driller Coloplast

Sundhed
Coloplasts topchef Lars Rasmussen Foto:

Fortsat flot vækst i Coloplast. Men valutaudviklingen koster en nedjustering på hele årets salg i kroner.

Forretningen Coloplast udvikler sig fortsat glimrende. Coloplasts forventninger for finansåret 2015/2016 ligger fortsat på en organisk
omsætningsvækst på syv til otte procent i faste valutakurser.

coloplast

Men på grund af det svagere britiske pund og den amerikanske dollar ventes der nu en vækst på seks til syv procent i danske kroner mod tidligere syv procent. Det koster altså en nedjustering på hele årets salg i kroner.

Men i vørigt leverer selskabet et halvårsresultat i tråd med forventningerne, skriver Coloplast i en fondsbørsmeddelelse.

Coloplast

I første halvår steg omsætningen med syv procent til 7,3 milliarder kr. ligesom indtjeningen havde en vækst på syv procent til 2,3 milliarder kr.. kroner. Og det giver en overskudsgrad på imponerende 33 procent.

Selskabet skriver, at forbrugerne i Europa i stigende grad efterspørger Coloplasts stomiprodukter. Det førte til et stærkt salg med en organisk vækst på otte procent inden for stomi i første halvdel af finansåret 2015/2016.

»Brugerne vælger oftere vores stomiposer og tilbehør, og det betyder, at vi vokser mere end markedet,« siger Coloplasts administrerende direktør Lars Rasmussen.

Coloplast

Det er især i Storbritannien med Coloplast største datterselskab, at væksten vokser i Europa.

»Storbritannien udmærker sig i Europa, men også lande som Frankrig og Holland leverer pæne resultater, og det trækker det europæiske marked i den rigtige retning,« siger Lars Rasmussen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen