Berlingske Business

USA godkender lægemiddel fra Novo til voksne med sukkersyge

mads krogsgaard
Novo Nordisks forskningschef Mads Krogsgaard Thomsen. Foto:

Novo Nordisk vil i første halvår af 2017 lancere et nyt lægemiddel i USA til voksne med type 2-diabetes.

København. Novo Nordisk har langt om længe fået grønt lys fra de amerikanske sundhedsmyndigheder (FDA) til at sælge et nyt produkt til voksne med type 2-diabetes.

Det oplyser den danske medicinalgigant mandag aften i en meddelelse.

Billede

Godkendelsen drejer sig om Xultophy, der er en kombination af to af Novos nyeste produkter til behandling af voksne med type 2-diabetes, Victoza og Tresiba.

Midlet blev godkendt i Europa i 2014.

- Vi ser frem til at lancere det i USA i første halvår af 2017, udtaler forskningschef Mads Krogsgaard Thomsen i meddelelsen.

Billede

- Vi mener, at Xultophy giver betydelige fordele og er en vigtig og praktisk behandlingsmulighed især for personer, der ikke opnår tilstrækkelig glykæmisk kontrol med basal insulin, tilføjer han.

I maj 2014 anbefalede en komité under FDA enstemmigt, at Xultophy skulle godkendes.

Men i maj i år besluttede FDA at forlænge godkendelsesprocessen med tre måneder.

Tirsdag - Sanofi

På det danske aktiemarked blev den udsatte godkendelse taget med sindsro. Kursen på Novo-aktien steg den efterfølgende handelsdag en anelse.

Novo oplyste i forbindelse med udsættelsen, at selskabet ventede en tilbagemelding fra FDA senest i løbet af december i år.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen