Berlingske Business

Topdanmark opjusterer resultatet med 100 mio. kr

topdanmark
Christian Sagild, direktør i Topdanmark. Foto:

Forsikringskoncernen Topdanmark opjusterer til et overskud på 1000-1100 mio. kr. i forbindelse med regnskabet for andet kvartal.

Forsikringskoncernen Topdanmark opjusterer til et overskud - ud fra en såkaldt modelmæssig resultatprognose - på 1000-1100 mio. kr. i forbindelse med regnskabet for andet kvartal. Tidligere var skønnet 900-1000 mio. kr.

Den modelmæssige resultatprognose viser på hvilket niveau, resultatet ventes at lande, såfremt en række forudsætninger om afkastet på de finansielle markeder opfyldes.

Forsikringskoncernen fastholder forventningerne combined ratio før afløbsgevinster på "omkring 89".

Sampo

Forventningerne til præmievæksten fastholdes ligeledes. Der ventes stadig en "negativ præmieudvikling for skadesforsikring i 2016".

Forsikringskoncernen Topdanmark kom ud af andet kvartal med et nettooverskud på 430 mio. kr., hvilket var bedre end analytikernes forventninger.

Ifølge et estimat, som Ritzau Estimates har indsamlet, havde analytikerne estimeret et overskud på 362 mio. kr. i kvartalet. I samme periode af 2015 havde forsikringsselskabet et overskud på 365 mio. kr. - tilrettet de nye Solvens II-regler.

Bruttopræmieindtægterne i skadedelen endte på 2234 mio. kr. mod ventet 2215 mio. kr. og 2266 mio. kr. i andet kvartal sidste år.

09BUSSelvk-rende-Voldsom-Vo.jpg

Det forsikringstekniske resultat af skadesforsikring landede på 309 mio. kr. i første kvartal 2016 mod ventet 354 mio. kr. af analytikerne og 483 mio. kr. i andet kvartal året før.

Det samlede investeringsafkast (afkast på aktiver samt hensættelse til kursregulering med videre på skadehensættelser) blev 185 mio. kr., hvilket var markant højere end forventningerne, der lød på 76 mio. kr.

Det forsikringstekniske nøgletal combined ratio, der sætter erstatningsudgifterne i forhold til præmieindtægterne (jo lavere CR, jo bedre, red.), landede i kvartalet på 86,2, mens der var ventet 84,0 mod 78,7 i andet kvartal 2015.

xx

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen