Berlingske Business

Sydbank: WDH holder fast i større markedsandel

WDH
William Demants hovedsæde. Her høreapparater fra Oticon. Foto:

Både William Demant og GN Hearing havde i januar godt tag i den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner, og de to selskabers markedsandele i den traditionelt låste salgskanal får et anerkendende nik med på vejen fra Sydbanks senioranalytiker, Morten Imsgard.

GN Hearings markedsandel målt på antal enheder voksede til 21,38 pct. fra 20,72 pct. i december, mens William Demant Holding øgede sin markedsandel til 10,65 pct. i januar fra 10,62 pct. i december. Siden lanceringen af topproduktet Oticon Opn har WDH løftet markedsandelen til over 10 pct. fra godt 6 pct.

»WDH holder fast i en markedsandel, som er et stykke over det, vi har set de seneste par år, og det vidner om en god start for det nye produkt Oticon Opn, efter det kom ind i november. Men der skal gå nogle måneder, før man for alvor kan kalde det en succes,« siger senioranalytikeren til Ritzau Finans.

17BUSLundbeck-aarsregnskab-.jpg

For WDH bliver det afgørende at bruge sit salgsmomentum til at flytte markedsandelen endnu højere op.

»De kan ikke være tilfredse med 10 pct. De skal højere op, og det er der også ambitioner om. Deres salgsmomentum skal følges op, men de skal i første omgang også være glade for at have flyttet markedsandele i en meget låst salgskanal,« siger Morten Imsgard.

Demant

Set med Dannebrog-brillerne er det desuden positivt, at GN Hearing og WDH fortrinsvis har taget markedsandele fra konkurrenter som tyske Sivantos og amerikanske Starkey.

»GN har formået at fastholde deres markedsandele over mange måneder og har holdt sig omkring 20 pct. Det er utroligt stærkt gjort, særligt med en portefølje som efterhånden har været på markedet i længere tid,« siger Morten Imsgard.

MORGAN STANLEY-RESULTS/

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen