Berlingske Business

Swiss Re i fremgang dog uden at leve op til forventninger

DAVOS/
Swiss Re i fremgang dog uden at leve op til forventninger Foto:

Swiss Re, der er blandt verdens største inden for genforsikring, har ganske vist haft fremgang i sit andet kvartal, men bare ikke nok til at leve op til analytikernes forventninger.

I sit andet kvartal har selskabet leveret et nettooverskud på 820 mio. dollar, hvilket var 2,2 pct. højere end de 802 mio. dollar, der stod ud for samme post i samme periode sidste år.

Men resultatet ligger stadig et stykke fra de 834 mio. dollar, som analytikerne havde sat næsen op efter, fremgår det af Bloomberg News.

I forhold til forretningsområderne gik Property & Casualty Reinsurance en anelse tilbage, mens Life & Health Reinsurance til gengæld gik markant frem. De samlede præmieindtægter endte i perioden på 7,14 mia. dollar

Hvad angår indtjeningen per aktie, endte den i første halvår på 6,60 dollar, viser data fra Bloomberg News.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen