Berlingske Business

Succes med headsets og hovedtelefoner får GN til at opjustere

Jabra - 20180614104443135_org.
Det danske selskab Jabra, der laver trådløse løsninger til mobiltelefoner, præsenterede i januar to nye modeller på verdens største messe for forbrugerelektronik, CES, der afholdes i Las Vegas. Jabra er en del af GN Audio, der torsdag kan løfte forventninger til årets salg. Ritzau/Free

GN Store Nord, der i to divisioner producerer høreapparater og headsets, kan løfte forventning til hele året.

Der er så meget fart på salget af trådløse hovedtelefoner og headsets, at den danske virksomhed GN Store Nord kan løfte forventningerne til salget for hele året.

Det oplyser GN Store Nord i en meddelelse til fondsbørsen.

Mere specifikt opjusteres i divisionen GN Audio. Her forventer selskabet nu en organisk omsætning på »op til« 15 procent, hvor der tidligere var forventet »omkring« ni procent. Organisk betyder, at det er stigende salg og ikke opkøb, der løfter omsætningen.

Ifølge GN skyldes opjusteringen »en række lanceringer af nye produkter« oveni »en allerede stærk produktportefølje«. En analytiker er enig.

»Det er en overordentlig stor styrke, som Audio viser - og det overgår mine egne forventninger til divisionen, der ellers ligger i den høje ende af konsensus,« siger Morten Larsen, analytiker i ABG Sundal Collier, til Ritzau Finans.

Investorerne kvitterer også for opjusteringen. Aktien i GN Store Nord stiger torsdag formiddag med 7,40 procent til cirka 270 kroner.

GN-firmaet Jabra har blandt andet sendt nye varer på gaden. I januar præsenterede firmaet to nye modeller af selskabets trådløse ørepropper.

Jabra har haft en markedsandel på mellem seks og otte procent globalt, har selskabet tidligere oplyst til Ritzau.

Også forventningerne til EBITA-marginen er løftet til »mere end« 18 procent fra »mere end« 17 procent. Nøgletallet udtrykker andelen af omsætning, der bliver til driftsresultat.

Ifølge Ritzau Finans stod GN Audio for cirka 40 procent af omsætningen i GN Store Nord i første kvartal. GN Hearing stod for 60 procent.

I alt solgte GN for 2,3 milliarder kroner i første kvartal.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen