Berlingske Business

Stomi vokser mere organisk end ventet for Coloplast

Coloplast afslutter svært år med fremgang i fjerde kvartal Col
Coloplast Foto:

Coloplasts største forretningsområde, Stomi, overraskede positivt i fjerde kvartal af 2014/15, hvor det blev til en organisk vækst på 7 pct. samt en omsætning på 1449 mio. kr.

Analytikerne havde ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates ventet en organisk vækst på 6,5 pct. og en omsætning på 1478 mio. kr.

I fjerde kvartal af 2014/15 omsatte Coloplasts stomiforretning for 1327 mio. kr.

Colo

»Fjerde kvartals organiske vækst var 7 pct. og omsætningen udgjorde 1449 mio. kr., og som for de første tre kvartaler bidrog SenSura produktporte-føljen samt Brava tilbehørsprodukterne til væksten. Væksten i SenSura produktporteføljen var i særdeleshed drevet af SenSura Mio i Storbritannien, de nordiske lande samt Frankrig. Væksten i Brava tilbehørsprodukter kan hovedsageligt tilskrives udviklingen i Frankrig, Storbritannien og USA«, skriver Coloplast i regnskabet.

CEO

CEO

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen