Berlingske Business

Stærke tal fra Novo-konkurrent

pix-tabletter
Foto:

Fremgang for Eli Lilly, der blandt andet konkurrerer med Novo Nordisk - på diabetesbehandlingen går det amerikanske selskab dog lidt tilbage.

Det amerikanske medicinalselskab Eli Lilly, der inden for diabetesbehandling konkurrerer mod Novo Nordisk, overgik med regnskabet for fjerde kvartal på de overordnede linjer analytikernes forventninger.

Salget af diabetesmidlet Humalog, der er et konkurrerende middel til Novo Nordisks Novolog, landede imidlertid noget under forventningerne.

Omsætningen på Humalog blev for fjerde kvartal opgjort til 616,0 mio. dollar, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News havde estimeret 663,3 mio. dollar. Det ændrer dog ikke ved, at Eli Lilly med et justeret resultat per aktie for kvartalet på 85 cent overgik markedets forventninger på 79 cent.

- I fjerde kvartal faldt det globale salg af Humalog med 7 pct. til 616 mio. dollar. Salget i USA faldt 19 pct. til 331,6 mio. dollar, drevet af lavere salgspriser som følge af øgede offentlige og kommercielle rabatter, oplyser Eli Lilly blandt andet om nedgangen i Humalog-salget.

Uden for USA steg Humalog-salget 12 pct. til 284,4 mio. dollar. Eli Lillys bedstsælgende medikament, skizofrenibehandlingsmidlet Cymbalta, omsatte i kvartalet for 1,42 mia. dollar, hvilket var noget over forventningerne på 1,33 mia. dollar.

Selskabet ændrer forventningerne til 2013 for at tage højde for en positiv skatteeffekt på 0,07 dollar per aktie. Den nye forventning er et justeret resultat per aktie i intervallet 3,82-3,97 dollar, hvor der tidligere var ventet et resultat på 3,75-3,90 dollar.

Eli Lilly-aktien er steget knap 7 pct. i år og lukkede mandag i 52,64 dollar efter et fald på 1,1 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen