Berlingske Business

Sonova lancerer en stribe nye genopladelige produkter

SONOVA-AGM/
Arkivfoto: Sonova lancerer produkter inden for sine tre hovedbrands, Phonak, Unitron og Hansaton. Inden for hovedbrandet Phonak er der tale om apparatet Bolero B-PR, der udvider Belong-produktplatformen, der blev lanceret i juni sidste år. Der er tale om behind the ear-høreapparater (BTE), oplyser Sonova. Foto:

Verdens største høreapparatproducent, schweiziske Sonova, som konkurrerer med både GN Hearing og William Demant Holding, er klar til at sende en stribe nye produkter på gaden inden for selskabets serie af apparater med genopladelig batteriteknologi. Det fremgår af en meddelelse tirsdag morgen.

Sonova lancerer produkter inden for sine tre hovedbrands, Phonak, Unitron og Hansaton. Inden for hovedbrandet Phonak er der tale om apparatet Bolero B-PR, der udvider Belong-produktplatformen, der blev lanceret i juni sidste år. Der er tale om behind the ear-høreapparater (BTE), oplyser Sonova.

Samtidig lancerer det schweiziske selskab det mindste brugertilpassede høreapparat, det nogensinde har produceret - ligeledes inden for Phonak-brandet.

Samtidig bygges der også på de sekundære brands, Unitron og Hansaton, der ligeledes begge arbejder med Sonovas nye genopladelige batteriteknologi, der altså blev lanceret sidste sommer.

17BUSLundbeck-aarsregnskab-.jpg

Sonova er hidtil det eneste selskab på markedet, der har lanceret høreapparater med genopladelige batterier. Flere andre selskaber arbejder på lignende løsninger - herunder blandt andet danske Widex - men endnu er batteritiden fortsat meget kort, fordi teknologien er på et tidligt stadie.

Ligesom flere af de andre selskaber er Sonova også på vej med et nyt trådløst produkt baseret på 2,4 GHz-teknologien. Hvornår det rammer markedet, vil selskabet dog endnu ikke ud med. Tidligere har Sonova dog afsløret, at det formentlig bliver lanceret i løbet af 2017.

Onsdag: Jakob Riis

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen