Berlingske Business

Skuffelse til Genmab: Partner dropper videre studier med kræftmiddel

Genmabs topchef Jan van de Winkel.
Genmabs topchef Jan van de Winkel Foto:

Fondsbørsens darling gennem de sidste par år, Genmab, står til en skidt dag på børsen, efter at selskabets partner torsdag aften besluttede ikke at gå videre med forsøg med Genmabs kræftmidel Darzalex til behandling af visse typer af lymfekræft.

Genmabs amerikanske partner Janssen Biotech har besluttet ikke at indlede anden del af fase II-studiet med Genmabs kræftmiddel Darzalex (daratumumab) til behandling af visse typer lymfekræft. De foreløbige studier har simpelthen ikke levet op til forventningerne.

22BUSPix-Jan-de-Winkel-0927.jpg

»Selvom vi havde håbet, at daratumumab som monoterapi potentielt kunne udgøre en ny behandlingsmulighed for patienter med NHL med et stort udækket behandlingsbehov, var den observerede præliminære aktivitetsprofil ikke tilstrækkelig til at fortsætte studiet,« skriver Genmabs topchef Han van de Winkel i en meddelelse til fondbørsen.

Han understreger, at beslutningen ikke påvirker andre igangværende eller planlagte studier med daratumumab til en andre række indikationer, herunder myelomatose og andre blodkræftformer såsom NK/T-celle lymfom og myelodysplastisk syndrom, samt i solide tumorer.

25BUSGenmabs-topchef-Jan-va.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen