Berlingske Business

Selskaber i rekordfusion: Viagra og Botox under samme tag

fusion
Den længe rygtede fusion mellem Pfizer og Allergan er nu blevet en realitet.

De to medicinalselskaber Pfizer og Allergan er blevet enige om en historisk stor fusion, hvor amerikanske Pfizer køber irsk-baserede Allergan for omkring 160 mia. dollar. Det er den største handel i medicinalsektoren nogensinde.

Det skriver Bloomberg News.

Pfizer er blandt andet andet kendt for Viagra-pillen, mens Allergan er producenten bag Botox, og det kombinerede selskab vil have hjemme i Irland, mens hovedkvarteret vil blive i New York.

Pfizer

Netop den konstruktion betyder ifølge Financial Times, at Pfizer kan slippe for at betale amerikansk skat. Det er ellers en model, som USA's præsident, Barack Obama, har været modstander af.

Rygterne om en mulig fusion mellem selskaberne har været fremme i løbet af de seneste uger, efter at Pfizer i slutningen af oktober annoncerede, at det var interesseret i et opkøb.

CHINA-VIAGRA-2

Pfizer-topchef Ian Read vil stå i spidsen som administrerende direktør for det nye selskab. Selskaberne forventer, at handlen bliver lukket i anden halvdel af 2016.

US-PFIZER-IN-MERGER-TALKS-WITH-ALLERGAN-PLC

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen