Berlingske Business

Sanofi leverer fremgang trods fald i diabetes-salg

SANOFI-DIABETES/
Sanofi leverer fremgang trods fald i diabetes-salg Foto:

Det franske medicinalselskab Sanofi kom bedre end ventet ud af selskabets andet kvartal, men franskmændene kunne alligevel ikke forhindre endnu en tilbagegang i salget af diabetesmidler, hvor selskabet konkurrerer med Novo Nordisk.

Sanofi kommer ud af af andet kvartal med en indtjening - justeret for visse poster - på 1,84 mia. euro, hvilket er en fremgang på 300 mio. euro fra samme periode året før.

Per aktie lyder indtjening på 1,41 euro, hvilket er et stykke over de ventede 1,32 euro, som analytikerne ifølge Bloomberg havde regnet med. Salget steg med 16,1 pct. til 9,4 mia. euro, hvilket var omkring 400 mio. euro højere end forventningen i analytikerkorpset.

Salget af Lantus, der konkurrerer med Novos langtidsvirkende insulin Levemir, faldt i kvartalet med 5,8 pct. til 1709 mio. euro, hvilket dog var stort set på linje med forventningerne, da analytikerne havde regnet med et drop til 1720 mio. euro.

Sanofis nye langtidsvirkende insulin, Toujeo, der er franskmændenes svar på Novo Nordisk Tresiba, og som for nylig er blevet lanceret i USA, nåede et salg på 13 mio. euro i kvartalet. Det var helt på linje med forventningerne, da analytikerne havde spået et salg på 13,2 mio. euro.

Det franske selskab har et samarbejde med danske Zealand Pharma om midlet Lyxumia. Her lød salget på 10 mio. euro i andet kvartal.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen