Berlingske Business

Sanofi indgår kræftsamarbejde med tysk biotekselskab

SANOFI-RESULTS/
Foto:

Det franske medicinalselskab Sanofi indgår nu et flerårigt kræftsamarbejde med det tyske privatejede biotekselskab Biontech.

Målet er at opdage og udvikle op til fem kræftbehandlinger baseret på immunterapi.

Det fremgår af en meddelelse.

GERMANY-HEALTH/

Som led i aftalen betaler Sanofi i første omgang 60 mio. dollar til Biontech i forudbetaling og tidlige milepæle. Hertil kommer, at Biontech kan modtage op til 300 mio. dollar i udviklingsmilepæle samt regulatoriske milepæle og salgsmilepæle. Endelig er Biontech berettiget til op til tocifrede royalties af et eventuelt salg.

Sanofis samarbejde med Biontech følger i hælene på en endnu større satsning sammen med det amerikanske biotekselskab Regeneron. I juli indgik de to selskaber således et partnerskab om udvikling af nye antistoffer til kræftbehandling. Der var tale om en satsning til en værdi af op mod 2,2 mia. dollar (14,8 mia. kr.).

INDIA-HEALTH-FILES

Sanofi har i aftalen med Biontech givet det tyske immunterapiselskab option på at co-udvikle og co-markedsføre to af i alt fem lægemiddelkandidater til det amerikanske og europæiske marked.

Diabetes

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen